utorak, 28. rujna 2010.

Prženi karfiol s korijanderom

Pa zapravo bi bilo i logično početi moj blog na temu kuhanja s jednim od recepata slavne Delie Smith, najprodavanije britanske autorice kuharica čije su se knjige prodale u više od 21 milijuna primjeraka od 70ih na ovamo, budući da je njena kuharica „Complete Cookery Course“ bila jedna od prvih (ako ne i prva) kuharica koju sam kupila. Danas je moja kolekcija kuharica znatno veća (ali nikad dovoljno velika - pogledajte samo moju listu želja na Amazonu!) i čini mi se da u zadnjih nekoliko godina nepravedno zanemarujem Deliu i njene stručne savjete, razumni učiteljski pristup kuhanju i pouzdane „fool-proof“ recepte s kojima zaista ne možete pogriješiti. Davno sam negdje bila pročitala da se njeni recepti prije uvrštavanja u knjigu daju na testiranje timu običnih, neprofesionalnih kuhara kao i da se svaki recept testira barem tri puta. Uglavnom, ako želite naučiti kuhati, Deliene (Delijine?) knjige su savršene za to. Kod nje nema molekularne gastronomije i pjenice od šparuga na posteljici od ježeve ikre ali ćete svakako naučiti raditi odličan bešamel umak i nedjeljnu pečenku ali i otkriti neke sasvim nove okuse.
Tako sam i ja, još prije nekoliko godina, otkrila jedan sasvim novi okus karfiola - bačen na ulje i kratko pržen poprima novi okus i zadržava hrskavost – ni traga raskuhanom bljutavom povrću na koje karfiol većinu asocira.
Od tog prvog susreta sa novim okusom karfiola, vidjela sam što na blogovima što u knjigama i časopisima (možemo čak govoriti o pravoj renesansi karfiola!)  mnoge inačice ovog načina pripreme karfiola (u pećnici, s nekim drugim začinima - bit je da se NE kuha ili dinsta) ali meni ovo ostaje jedan od najdražih recepata za karfiol iako ja možda i nisam objektivna budući da ja obožavam i salatu od kuhanog karfiola...
Prženi karfiol s korijanderom
za 2 osobe
recept preuzet (s malim izmjenama) iz knjige Delie Smith „Complete Cookery Course“
Sastojci:
1 manji karfiol
nekoliko režnja češnjaka (tu Delia kaže „jedan mali režanj češnjaka“ - meni svakako premalo, ali svakom po guštu)
1 ravna žličica cijelih zrna korijandera
2 žlice maslinovog ulja
½ luka, fino sjeckanog
sol i svježe mljeveni crni papar

Najprije pripremite karfiol tako da ga narežete na relativno male cvjetiće veličine 2,5 cm, uključujući i stabljiku. Delia kaže da karfiol ne treba prati jer će se ionako pržiti na prilično visokoj temperaturi, ali ja ga ipak volim oprati po mlazom hladne vode (i dobro ocijediti). Fino nasjeckajte češnjak (1 režanj ili 6 režnjeva ako volite okus prženog češnjaka kao ja). U mužaru zgnječite i usitnite sjemenke korijandera.
Zagrijte ulje u najvećoj tavi koju imate – ovo zato da bi se cvjetići karfiola zapravo stvarno pržili i dobili tu primaljivu zlatnu boju a ne dinstali - tu je problem ako ovo želite spremiti za više od dvije osobe, u tom slučaju za 4 osobe trebate 2 tave, za 6 tri tave, itd. ili trebate tavu koje koriste u menzama i zato je najbolje ovo spremite za 2 osobe i ne razmišljate dalje. Dakle, zagrijte ulje u najvećoj tavi koju imate dok ne postane vruće i na njega bacite karfiol. Nakon minutu-dvije protresite tavu i tako okrenite karfiol (meni to iz nekog razloga nikad ne uspijeva nego mi sve poispada sa strane pa ja to radije ipak promiješam kuhačom ili nekakvom špahtlom) i dodajte korijandar i luk i nastavite kuhati 5-7 minuta ili koju minutu duže. Dodajte sol i papar po ukusu.
Na kraju dodajte češnjak i kuhajte još minutu (tu Delia dodaje još i žlicu maslaca ali meni on nije potreban). Do sada će karfiol dobiti lijepu zlatnosmeđu boju ali će ostati hruskav i neće bit ni traga onome nevoljenom mirisu kuhanog karfiola. Kad se samo sjetim vrtića...ne znam kako sam na kraju uspjela zavoljeti karfiol...
Ide uz: meso, ribu, ali dobro je i samo uz zelenu salatu, a može i bez nje.
Napomena: nemojte se, naviknuti na neki „uobičajen“ redoslijed spuštanja namirnica na ulje, opustiti i staviti prvo luk, pa češnjak pa tek onda karfiol – rezultat je: zagoreni luk i češnjak i sirov karfiol!

ps fotka je snimljena kasno navečer pod svjetlom nape i može odsupati od stvarnog izgleda gotovog jela...

Broj komentara: 6:

  1. Natali, svaka čast, prvi post je super!

    Svekolikom pučanstvu mogu samo potvrditi da je ovaj recept zakon, i da sam imala sreće isprobati ga među prvima u Natašinoj izvedbi. :-)

    Fali mi tvoja kuhinja.

    OdgovoriIzbriši
  2. Super, sviđa mi se makar ne kuham. Uvodni dio o Deliji je zanimljiv i duhovit. Vidiš da možeš, samo tako nastavi.

    OdgovoriIzbriši
  3. Skuhaj i pozovi da se uvjerim da je tako fino!

    OdgovoriIzbriši
  4. A ne, ne, Sando, dužna nam je bliskoistočnu večeru (he he he), ja ću donijeti fotić. :D

    OdgovoriIzbriši
  5. blog je ispao baš cool:))uopće nije bilo razloga za brigu..radosno iščekujem i degustaciju;)

    OdgovoriIzbriši
  6. Nataša, imam par pitanja:
    - kad ćeš nas pozvati na bliskoistočnu večeru?
    - kad će novi post?

    OdgovoriIzbriši